Hypotheekadvies voor Ondernemers

9 + jaar

toonaangevend in de hypotheekmarkt

200+

Ondernemers geholpen

50+

verschillende geldverstrekkers

Een hypotheek voor ondernemers:
Omdat er méér mogelijk is dan je denkt!

Veel zzp'ers en DGA's denken dat een hypotheek afsluiten voor hun extra moeilijk is of zelf onmogelijk is. Dat is echt niet waar! Geldverstrekkers kijken niet naar hoe je aan je inkomen komt, maar vooraf of het een stabiel inkomen is.

Wist je dat je als  ondernemer al na 6 maanden een hypotheek kan afsluiten?
Of dat als je elke jaar meer winst draait je bij  meer kan lenen?

Er is echt veel meer mogelijk dan de meeste ondernemers denken!

Tijdens een adviesgesprek krijgt je antwoord op deze vragen:

  • Hoe sluit je een hypotheek af als ondernemer?
  • Is het als ondernemer echt zo moeilijk om een hypotheek aan te vragen?
  • Wordt er ook gekeken naar de overwinsten in mijn bedrijf?

Ook vertellen we je over de aantrekkelijke voorwaarden van aanbieders:

  • Maatwerk speciaal voor de ondernemer
  • Overwaarde opnemen
  • Extra mogelijkheden voor startende of groeiende ondernemers
  • Proces van beoordeling


Wat kan er?

Hypotheek binnen een week!
ook voor ondernemers

Overwinsten gebruiken als inkomen

voor de hypotheek

Het belang van goede een voorbereiding!

Gebruik je overwaarde!
Haal het spaargeld uit je stenen, en doe er wat leuks mee!

Het belang van een goede voorbereiding

Een goede voorbereiding maak het aanvragen van een hypotheek als ondernemer veel gemakkelijker! 

Ondernemers ervaren vaak problemen door het gebrek aan voorbereiding en krijgen daardoor al snel het idee dat de hypotheekaanvraag zo lastig is en zo lang duurt. Met de juiste voorbereiding is dat niet nodig.

Dit zijn een aantal veel voorkomende problemen die ik vaak tegenkom:

  1. Financiën niet op orde:  
    Er zijn geen actuele cijfers
  2. De boekhouding en belastingaangifte loopt achter:
    De boekhouder of accountant zegt dat dit normaal is.
  3.  Onvolledige documenten
    Als jaarcijfers en/of IB aangiftes ontbreken dan kunnen geldverstrekkers ook geen inkomen bepalen
  4. Te laat beginnen met het verzamelen van de documenten:
    Er wordt pas begonnen zodra de woning gekocht is en de het koopcontract getekend is.

📌Niet voorbereid!

Jaarcijfers zijn nog niet klaar. 

Boekhouder moet administratie nog verwerken en heeft vragen voordat de jaarcijfers gemaakt kunnen worden
Veel vragen in het proces en over de cijfers
Vaak 4 of 5 weken kwijt aan het verkrijgen van de juiste jaarcijfers en IB aangiftes 
Stress en tijdsdruk

Tips voor je Voorbereiding

  •  Zorg  dat je cijfers en IB aangiftes up-to-date zijn
    Het is handig om voor het adviesgesprek te zorgen dat je IB aangiften en jaarcijfers klaar zijn (of dat er concepten van zijn). Dit voorkomt vertraging en belangrijker je kan dan een betere inschatting krijgen van de mogelijkheden
  • Lever de juiste documenten aan. 
    Geldverstrekkers willen altijd de meeste recente cijfers zien. In de regel betekend dit:
    - De jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar
    - In januari kan je vaak concept cijfers aanleveren
    - Vanaf februari moeten het definitieve cijfers zijn
    - April moeten de IB- Aangiften ook worden aangeleverd
    - Vanaf juli moeten de half jaar cijfers aangeleverd worden
    - Tegen het einde van het jaar willen ze vaak de cijfers van de eerste drie kwartalen
    - Daarnaast moet je veelal de aangiftes omzetbelasting ook mee aanleveren.
  •  Houd alles overzichtelijk
    Door je Financiële documenten overzichtelijk en compleet te houden, voorkom je fouten en misverstanden.

Goede voorbereiding!

Jaarcijfers zijn compleet
Belastingaangiftes zijn gedaan
Direct starten na tekenen koopakte
Binnen 1 a 2 weken duidelijk
Weinig stress, helder proces

Maak een afspraak met Michael!